Neautentificat.

#1 2008-05-28 09:33:36

oana0427
Moderator
Locatie: Arges
Inregistrat: 2006-11-08
Mesaje: 3487
Site web

Fructele in alimentatia copilului

Zilnic, un copil are nevoie de cel putin 2-3 fructe proaspete, care pot fi oferite ca desert, fiind cea mai buna metoda de a-l dezvata pe micul pofticios de dulciurile rafinate, care nu sunt deloc sanatoase.

Banana, considerata la fel de hranitoare ca si carnea, se spune ca este 'fructul fericirii', deoarece contine triptofan, o substanta care stimuleaza secretia de serotonina, hormonul starii de fericire. Bogate in vitaminele A, C, E, B1, B2 si saruri minerale, bananele sunt foarte satioase, continand multe calorii - doua banane pot inlocui o masa. Banana poate fi introdusa in dieta copilului dupa varsta de 6-7 luni.

Kiwi, pe numele sau adevarat actinidia, este un fruct originar din China. El are o pulpa verzuie suculenta, cu seminte negre, fiind deosebit de bogat in vitamina C - are o cantitate aproape dubla fata de lamaie sau portocala. Un kiwi contine 80 de mg de vitamina C, care este doza zilnica recomandata unui adult. Exceleaza, de asemenea, in fibre si vitamina E. El contine si o proteina care ajuta la digestie, iar cuprul din el este vital pentru dezvoltarea cerebrala si cresterea sistemului imunitar. Ajuta, de asemenea, la intarirea oaselor, fiind si un bun antioxidant. Un kiwi contine mai mult potasiu decat o banana.

Mango se gaseste mai ales in Asia, unde exista peste 500 de specii care sunt cultivate de peste 5000 de ani. Fructele de mango capata o culoare portocaliu-rosiatica, atunci cand sunt bine coapte si sunt foarte aromate. Este binecunoscut faptul ca mango este fructul cel mai bogat in vitamina A, dar si in vitamina C si E. Nici carotenul sau minerale nu lipsesc (calciu, fosfor, fier), iar fermentii din el confera acestui fruct proprietati remineralizante si revigorante. Mango este un fruct care stimuleaza digestia. Trebuie cumparate fructe de dimensiuni medii si care au coaja tare. Se pastreaza intr-o incapere racoroasa sau in frigider.

Ananasul se remarca prin bogatia de vitamine din grupul B, provitamina A, potasiu, fier, calciu, iod, zinc si mangan. Ananasul crud este indicat pentru ca imbunatateste digestia, fiind recomandat mai ales dupa masa. Mai contine, de asemenea, o substanta numita bromelaina, care contribuie la arderea naturala a grasimilor. Ananasul este o solutie naturala de prevenire a virozelor si a starilor gripale.

Rodia este un fruct bogat in zaharuri (aproximativ 20%), vitamine, minerale si substante care protejeaza muschiul cardiac. Sucul de rodii contine foarte multi antioxidanti, iar specialistii sustin ca o rodie pe zi creste pofta de mancare si ajuta la o digestie mai buna. Pentru a putea fi consumat, fructul se taie in jumatate si semintele se scot cu ajutorul unei lingurite. Poate fi consumat si drept garnitura la diferite mincaruri. Rodia se consuma numai atunci cand este foarte coapta, adica in momentul in care semintele sunt rosii. In cazul in care semintele inca nu s-au copt, ele nu sunt comestibile, fiind chiar toxice. Sucul de rodii reduce febra si asigura rehidratarea in cazul starilor febrile. De asemenea, o gargara cu acest suc ajuta la recapatarea glasului, datorita proprietatilor sale calmante si antiinflamatorii.

Litchi este un fruct cultivat cu preponderenta in China si India. Fructele sale se vand proaspete, uscate (seamana la gust cu stafidele) sau sub forma de compot. Se folosesc in salate de fructe, inghetate, dar si in preparate cu branza, maioneza sau in garnituri pentru fripturi. Litchi contin multe fibre, lipide si carbohidrati, dar si vitamina C si B2 (foarte importanta pentru formarea globulelor rosii), fosfor, potasiu, magneziu si calciu. Interesant este faptul ca acest fruct contine la fel de multa vitamina C ca si portocala. Are efecte pozitive asupra posibilelor probleme stomacale ale copilului.

Avocado contine intre 5% si 25% uleiuri vegetale, usor asimilabile, fapt pentru care sosul sau poate fi folosit ca inlocuitor a untului. Uleiurile din avocado protejeaza arterele si contribuie la scaderea colesterolului.

Atentie!
Fructele pot fi periculoase pentru copil, deoarece pot da alergii. Pana la varsta de un an, se vor evita capsunile, zmeura, kiwi si fructele de padure, care sunt puternic alergizante.


http://lilypie.com/pic/080715/ldxG.jpghttp://b3.lilypie.com/8y11p3/.png

Offline

 
 

Antet forum